Dag 1, van Amsterdam naar Orlando

Ja! we gaan weer naar het mooie Florida, dat is vier jaar geleden dat we daar voor het laatst waren. (okee, eigenlijk maar 3jaar geleden want toen zijn we alleen in het 'puntje' van de panhandle geland) Toen we de tickets boekten zouden we om 13:25uur de lucht ingaan, maar vorige week was de tijd ineens veranderd naar 14:55uur, en vannacht kreeg ik een vluchtupdate met nog eens een vertraging van 50min. Balen! maar het is niet anders, komen doen we er toch wel dan maar het was juist zo'n fijne aankomst om half6 dus dat wordt later. Hopelijk hebben we wind mee :)

We zijn vanmorgen optijd richting Schiphol gegaan met de trein, en bij aankomst liepen we naar vertrekhal2 voor het afgeven van de koffers. Daar aangekomen staat er een muur bij de incheckbalie en een omleiding buitenom, je raadt het vast. Kunnen we buitenom weer teruglopen naar vertrekhal 3 om daar vervolgens weer binnendoor terug te lopen naar de incheckbalies. Hahaha! nou sporten hoeven we vandaag niet meer.

Het is megadruk vandaag dus we sluiten lekker aan in de rij en lopen voetje voor voetje verder. Uiteindelijk mogen we de koffers inleveren met beide 13kg aan gewicht. Yes! dat hebben we weer goed gedaan. Dan moeten we nog door de douane en al met al zijn we ruim een uur bezig geweest. (wij vonden dit al druk). Dan gaan we even lekker lunchen en lopen langs de winkeltjes want we zijn onze USA-stekker vergeten, dus kopen even een nieuwe. Dan is het wachten op het vliegtuig.....

Ja! eindelijk mogen we boarden en dat gaat vrij vlot. We zitten exitrow, dus lekker veel beenruimte. Het is een rustige vlucht van 9uur, we kijken films en krijgen onderweg eten en drinken.
Om 7uur landen we en na een taxiritje komen we aan bij de gate. Hier moeten we langs de douane en daar staat ook weer een hele lange wachtrij. Het gaat gelukkig redelijk snel.

Als we dan de koffers hebben gepakt van de band lopen we door naar de rentalcars. En toen was het buiten ineens al donker. We hebben een 'skip-the-counter' formulier dus we kunnen gelijk naar de garage lopen. De midsize suv's zijn op dus we mogen een auto uit de gewone suv rij uitzoeken. Hier staat niet zoveel bijzonders en eerst gekeken naar een Dodge grand caravan, maar we rijden uiteindelijk weg met deze Nissan Pathfinder. Wat een auto!

We rijden naar ons hotel op 'Walt Disney World', als we onder de boog doorrijden is het weer vanouds. We vinden snel het hotel en checken in. We krijgen zelfs een 'Magic band' waar we dus ook de hotelkamer mee kunnen openen. Cool!

We zetten de spullen op de kamer en lopen dan nog even naar de ingang waar we nog een klein gerechtje eten en natuurlijk kan de winkel niet worden overgeslagen. Het is nu al een 'Magical Day' met onze eerste aankoop. Whoohoo

Als we weer teruglopen naar de kamer maak ik nog een paar foto's van het hotel in het donker, maar we zijn echt kapot van deze reis en gaan proberen te slapen. Morgenochtend zijn we vast vroeg wakker, kan kunnen we even een rondje lopen over het terrein.

Groetjes,
Danielle & Niels

1. De heenreis is prima verlopen en het was leuk om met jou the chatten terwijl jullie boven de Atlantische Oceaan vlogen. Jullie hebben een mooie SUV meegekregen dus wat het rijden alleen al betreft gaat het een heerlijke rondtrip worden ;-)

2. De heen reis zit erop, jullie hebben een upgrade gehad in het vliegtuig en met de auto, als dat geen goed begin is! Nu kan de roadtrip beginnen. Fijne dag!