Dag 4, van Wakulla Springs SP naar St. George Island

Vanmorgen weer vroeg wakker, dus we zijn lekker bij de spring gaan zitten en kijken of we Joe jr. zagen, maar helaas. 


Het eten was gisterenavond geweldig, dus om half8 gingen we ontbijten. We hadden de hele zaal voor onszelf en ook dit was een goed ontbijt. 


We hadden bij de kamer al tickets bijgeboekt voor een boottocht over de rivier, dus we zaten lekker aan de waterkant te wachten tot de parkrangers de poort weer opendeed en konden we nog genieten van het uitzicht. We spotte al een alligator.


We lopen naar de boot toe en ik had even mijn camera anders ingesteld, helaas kwam ik er na een 20tal foto's pas achter dat ik de waterverf optie weer had aangeklikt. Leuk! maar wel balen dat ik een aantal mooie foto's nu dus niet heb. Heb ik weer van geleerd dat ik beter moet kijken naar de gemaakte foto!



En hier ging kwam nog een alligator langszwemmen.





 Hier zat een Anhinga op een nest, zie je de kleintjes zitten?



Zie je hier ook de 'baby'?

Kijk! aan de andere kant zie je het beter.



Niels was al een aantal dagen opzoek naar een (water)slang. Toen we met de boot aanlegde zag iemand anders dat er een slang op de kant lag, kijk wat een mooie!

We bedanken de ranger voor deze geweldige trip! helaas was het water niet zo helder vanwege de regen van de afgelopen dagen, dit heb je helaas niet in de hand. We rijden verder naar het 'Ochlockonee river state park', want hier hebben ze 'white squirls' en een 'white dear'. De ranger gaf bij de ingang al aan dat ze beide nog niet had gezien, dus we moesten echt wel mazzel hebben. 

Bij de parkeerplaatsen zagen we wel hele grote sprinkhanen, en natuurlijk pakt mijn Freek Vonk deze gewoon even op. Ieuw!





Helaas! we zien verder helemaal geen dieren, maar hebben wel een lekker stukje gewandeld. Dan rijden we de 'Forgotten coast' op en we parkeren bij een strandopgang. Sta ik te fotograferen zien we ineens dolfijnen vlak voor de kust zwemmen, superleuk! We hebben heerlijk staan genieten van een stuk of 5 dolfijnen.


We lunchen onderweg bij een gezellig tentje en rijden daarna door naar St. George island. Hier hebben we een eenvoudig hotel aan het strand, en plonsen eerst eens lekker het zwembad in. We kletsen gezellig met andere mensen en na twee uurtjes te hebben gerelaxt hebben we oude wijven handjes en gaan we eruit. We lopen langs de vuurtoren en gaan een hapje eten bij de 'Blue parrot'.





Na het eten doen we even een heerlijke wandeling over het strand.

Niels vind de mooiste schelpen.

en ik zie de mooiste huizen staan.

en dan zie ik ineens wat in het zand liggen en het kijkt me aan. Ik zeg tegen Niels, leeft hij nog? Niels doet zijn slipper ervoor in het zand en de krab schrikt op en blijft zo verstijft staan kijken. Jeetje ik schrik er helemaal van, zo een heb ik er nog nooit gezien.

We gaan lekker bij het hotel zitten en genieten van het uitzicht.

Tot morgen!
Danielle & Niels

Reacties

  1. Wat een geweldige dag weer, jammer van de witte eekhoorntjes, wij zagen ze ook niet, nou ja helaas.
    Wat een geweldige locatie hebben jullie weer, aan het strand, I love it en dat eten ziet er ook weer top uit.
    Die krab en die oogjes, mooi is de natuur toch! Mooie dag morgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een geweldige dag hebben jullie gehad wow. En wat zijn de foto’s mooi, komen jullie überhaupt nog wel terug naar huis, daar wil je toch niet weg.

    Gr. Ronald

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige 'platen' weer vandaag , wel jammer dat de eerste serie foto's niet goed uit de verf zijn gekomen door een verkeerde camera-instelling :-( . St George Island ziet er gezellig uit !

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Reacties

Populaire posts van deze blog

Dag 2, van Orlando naar Fanning Springs state park

Dag 5, St. George island

Dag 7, van Marianna, FL naar huis