Dag 5, St. George island

We worden wakker na weer een korte nacht en besluiten een wandeling op het strand te maken. We lopen vanuit het hotel zo het strand op, dat is echt heerlijk en zien rustig de zon opkomen.

Ook zien we weer een paar dolfijnen voor de kust zwemmen.

en vriend 'crab' loopt er ook weer

Als we weer bij het hotel zijn pakken we onze spullen en gaan lekker ontbijten bij de 'Beach pit'. We nemen allebei een eitje voor het ontbijt.

We rijden het eiland af en slaan linksaf richting 'Cape San Blas'. Aan het eind van dit schiereiland zit een statepark en hier willen we even lekker op het strand gaan wandelen. Als we het eiland komen oprijden schrikken we toch nog wel even. Vorig jaar is orkaan 'Michael' over dit stuk heengegaan en we zien nu nog de verschrikkelijke naweeën, huizen die in puin op de grond liggen, huizen zonder ramen en dus leeg staan, trappen en decks van de huizen die op de grond liggen. Oh! hemel dit is echt heel erg geweest hier en dat ze hier nu nog herstellende van zijn. Ik maak maar geen foto's, want dat kan ik niet over mijn hart verkrijgen.

We besluiten om niet naar het einde toe te rijden maar keren om en gaan aan het begin van het eiland even het strand op.

Dan rijden we terug naar Apalachicola en parkeren in het oude centrum. We lopen langs de winkeltjes maar het is niet echt spectaculair. In de haven zien we nog een pelikaan op een paal zitten, lekker in de zon.

We rijden terug naar 'St George island' en rijden hier naar het statepark toe. We vragen aan de ranger waar we lekker over het strand kunnen wandelen en de ranger geeft aan dat we dat het beste kunnen doen bij de 'east slough beach area', dus daar rijden we naartoe, parkeren de auto en lopen het brede witte strand op.

We zien deze kleine haai liggen, helaas is hij overleden. Verderop komen we er nog een tegen :(

Na deze heerlijke strandwandeling, het is ook lekker warm en de zon brand goed op ons koppie, gaan we terug naar het hotel en duiken het zwembad weer in om af te koelen.

Gisteren hadden we gezellig in het zwembad zitten kletsen met een aantal hotelgasten, en vandaag weer. Nu hebben we elkaar maar eens voorgesteld en ontmoeten Tami en Tom Bruce uit Clearwater. Kletsen zijn we goed in, dus het is ineens bijna half7 als we roepen dat we trek krijgen in eten.

Tami en Tom hebben ook trek en we besluiten om met z'n 4-tjes te gaan eten bij het verderop gelegen restaurantje. We nemen allemaal wat lekkers en genieten van het diner. Supergezellig!!

Na het eten lopen we terug naar het hotel en we spreken af dat we nog even buiten gaan zitten op het dek aan het strand. Daar zitten nog een paar hotelgasten en die spreken ons aan, waar we vandaan komen en wat we hier doen. Het zijn Leanne en Shane uit Australie.
We krijgen drinken aangeboden en gaan gezellig erbij zitten en kletsen voor uren over de States, onze (rond)reizen (Leanne en Shane hebben een sabbatical genomen en reizen een jaar over de wereld, waanzinnig wat ze al hebben gezien en nog gaan doen) en de sterrenhemel. Het is inmiddels half1 als we teruglopen naar de kamer.

Wat een gezellige dag!

Groetjes,
Danielle & Niels

1. Wat een gave dag was dat weer en die stranden zo mooi en wit geweldig!
    En wat gezellig die spontane gesprekken en ook nog gezellig eten met elkaar.

2. Een heerlijke zonnige dag aan het strand, lekker genieten en super om met de camera aan de gang te gaan. ( Toevallig vandaag St George Island aan mn tripplanning toegevoegd ;-) )