Dag 6, van St. George island naar Marianna

Na een twee uur geslapen te hebben schrik ik wakker en ga ik liggen malen over de orkaan die richting Florida komt. Ik ben vanalles in mijn hoofd aan het halen wat er kan gebeuren nadat we gisteren de verwoesting hebben gezien, en daarnaast we gaan vandaag weer verder reizen richting de oostkust en dit baart mij nog meer zorgen.

De voorspelling nu is dat de orkaan recht op Florida aankomt (wanneer dat zal zijn is nog steeds onzeker) en daar als een cat.4 orkaan ergens aan land komt in het zuiden en dan links, midden of rechts over Florida naar boven gaat richting Georgia en de Carolina's. Pfff, en dat is nou net de plekken waar wij de komende dagen nog alle hotel hebben geboekt voor de rondreis.

Maar wat moeten we dan? Hier blijven? verder naar boven gaan? maar daar is verder helemaal niets te doen en dan over een paar dagen (maar wanneer, want er is geen voorspelling hoe snel de orkaan verder trekt) kunnen we dan nog wel naar beneden om nog in en rondom Disney vakantie te vieren of als de orkaan echt heel veel schade aanricht is er dan nog wel benzine, elektriciteit en faciliteiten die open zijn of zitten we dan in onze stacaravan en kunnen we niets ondernemen. En als de orkaan toch niet aan land komt maar langs de kust trekt, ja wat kunnen we dan of moeten we toch via de westkant naar beneden maar is dat nu allemaal wel verstandig om het op te gaan zoeken. Weet je! wij zijn geen residents die eten, drinken enz. kunnen inslaan voor een paar dagen want dat redt ons koelboxje niet om dit koud te houden. Dus totale paniek hier!!

Als Niels ook 's morgens wakker wordt bespreken we nog even samen door welke mogelijkheden we hebben en wat we (eventueel) kunnen doen. We hadden eerder besloten om nog 2 dagen verder te trekken en het tot zaterdag aan te kijken, maar na alle berichten van vanmorgen en de toekomst van de orkaan die zo onvoorspelbaar is weten we niet of het allemaal wel zo verstandig is om het af te wachten, want zo genieten we ook niet als we dagelijks in angst zitten met de gedachte dat we wellicht nog wel van de kust weg moeten trekken en ja, waar moeten we dan ineens waarnaartoe.

Alles bij elkaar opgeteld besluiten we samen dat het geen doen is deze onzekerheid. Onze koppies hadden rust nodig, maar deze onzekerheid en met alle informatie op de tv maken ons gek en we hakken de knoop door om onze rondreis af te breken want we zullen de komende dagen alleen nog maar meer zorgen krijgen hoe dichter de orkaan naar Florida komt.

Ik begin met bellen met de luchtvaartmaatschappij en we kunnen onze tickets omboeken om terug te vliegen vanuit Atlanta, ja ik durf nu echt niet naar de luchthaven in Orlando te rijden want stel je voor dat deze sluit. Daarna annuleer ik alle komende hotels maar deze zijn helaas niet meer kosteloos annuleerbaar, nouja dat zien we wel bij thuiskomst of we hier nog wat mee kunnen doen. Als dit allemaal is geregeld komt alle stress eruit en begin ik te huilen van verdriet. Potverdorie wat hadden we uitgekeken naar deze trip, maar de onzekerheid kunnen we er gewoon nu ook niet nog even bij hebben dus het is goed zo.

We pakken de koffers in en checken uit bij het hotel. We ontbijten nog op het eiland en rijden dan via het Apalachicola national forest naar het plaatsje Marianna. Hier zijn de Florida Caverns en ook dit statepark is nog herstellende van de orkaan Michael en zou alleen open zijn voor bezoek aan de grotten. Nu staat op de website dat ze uit voorzorg voor de orkaan het park tijdelijk weer even sluiten.  He balen! want er is hier werkelijk in de omgeving niets anders te doen. We gaan dan maar even bij de Walmart en de Lowe's even winkelen en doen het rustig aan, ook rijden we nog even naar het plaatsje Chipley, en hier vindt ik nog een Ross dress for less waar ik goed slaag voor kleding.

Dan rijden we terug en checken in bij het hotel. De voorkant van het hotel ziet er goed uit, maar de kamers blijven echt achter, het ziet er op het oog schoon uit, maar dat is ook alles. Ook zitten er vele arbeiders in het hotel, dus gewoon niet heel fijn, maarja het is voor een nacht dus dit komt wel goed.

We eten bij het naastgelegen restaurant Sonny's bbq, het is wel een gezellig restaurant en het eten ziet er heerlijk uit maar het eten smaakt ons helemaal niet. Denk dat het komt door de stress en we gaan al snel terug naar de hotelkamer en proberen wat te rusten.

Groetjes,
Danielle en Niels

1. Ach wat een spanning allemaal, kan het mij zo voorstellen, was beter om terug te gaan.
    Niets is dan meer leuk en het blijft door je hoofd spoken . Gelukkig nog wel leuk geslaagd met shoppen.